onsdag, januari 13, 2010

Att man aldrig lär sig.

Igår kom jag hem ifrån några intensiva dagar i Karlstad.
Att vara i Karlstad innebär att äta ute ALLA måltiderna på dygnet, vilket för en "vanlig" person kan verka som lyx, för mig är det fruktansvärt.
Att ata ute ibland brukar gå jättebra och brukar inte innebära problem, men saken är den att när man inte vet hur maten tillagats så kan man bara gissa, och försöka välja det som innehåller minst grädde osv.
Jag tror att jag lyckades bra enda till lunchen på tisdagen. Men efter den måltiden hände nått, jag vet inte vad det berodde på, grädde, åt för snabbt eller om jag glömde tugga ordentligt. Ont i magen fick jag i alla fall, som resultat av det onda kom det tårar och jag kunde bara inte sitta och lyssna på fler redovisningar, så min lärare tog med mig till ett rum där det fanns en säng. Där låg jag i ca 40 minuter och sen började det släppa. Så jag hann med att se den sista redovisningen för dagen.

Jag vet att det onda släpper efter ca 30 -40 minuter, men det gör så ont när man är mitt uppe i det. Att bli smal är inte bara glitter och glamour!
Dessutom blir jag så ledsen på mig själv, att jag aldrig lär mig hur man ska göra. Speciellt när man är ute och flänger, då kan man bara inte slarva!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag åt oxå alldeles för mycket och för snabbt på tisdagslunchen... och fick lite dumpingkänningar, fick springa på toa ett par ggr. Märkte att du oxå var borta en lång stund och misstänkte att det kanske var samma för dig, sedan hade ngn i vår studiegrupp sett dig gråta och då trodde vi något hade hänt :-/. Skönt att det "bara" var magen ;-).
Jag tror aldrig man "lär sig", dumping får man dras med hela livet som opererad, men man lär sig säkert mer med tiden. Jag tycker det fungerar ypperligt att äta när vi är i Karlstad. Har oftast med matlåda till första dagen (av ren snålhet) och sedan úndviker jag allt gräddigt, kletigt och såsaktigt! Nu senast var första gången jag mådde lite dåligt, men finns det bara en toa i närheten så är det inga problem ;-)!
Kram Marielle

Sofie sa...

Hej!
Tråkigt att höra att du också mådde dåligt.
Det jag kände av var dock inte dumping eftersom jag inte behövde gå på toaletten. Sällan det blir så för mig, jag får istället väldigt ont i magen, så man måste lägga sig i fosterställning och bara gråta.

Kramar!

Anonym sa...

Oj, vad beror det på då? Har dock hört att inte alla behöver springa på toa då de har dumping, en del blir bara kallsvettiga, yra och får magsmärtor... det är nog väldigt individuellt.
Kram Marielle

Sofie sa...

jo det är nog väldigt individuellt. för jag kallsvettas inte, och är inte yr.. men som sagt värsta smärtan... =(
Kramar