tisdag, november 17, 2009

ETT ÅR!

Ja visst! Idag är det exakt ett år sen jag gjorde min operation! För ett år sedan låg jag på uppvaket i ett rum och glodde på nått skittråktigt program på tv, och pendlade mellan att vara så groggy och omtumlad så att jag inte minns nått, till att jag var vaken och hade ont.

Jag hade ju ett mål, och det var ju att gå ner till under 80. Jag vet ännu inte om jag har nått det målet, och jag tänker inte väga mig på kvällen. I morse hade jag glömt bort att det var ett år sen, eftersom jag hade fullt upp med att fixa iordning mig till praktiken. Men jag ska försöka komma ihåg att väga mig imorgon bitti så att ni och framförallt jag kan få veta om jag gått ner nått.

Jag vill också berätta vad jag var med om igår. Jag gjorde en god och gräddig(!?) pastasås med bacon i. Inte alls något konstigt med den saken, det konstiga är hur jag mådde efteråt. Jag tror att jag upplevde dumping igen för första gången på väldigt, väldigt länge. Jag tror att jag inte mått så dåligt sen någon månad efter operation. Antagligen var det grädden i såsen som gjorde det. Jag har när jag tänker efter inte ätit gräddsås i den formen sedan operationen, men det kändes igårkväll som om kroppen ville påminna mig om vad jag gick igenom för ett år sedan.

Förutom gårdagen fungerar mitt liv hur bra som helst! Men jag mår dåligt och skäms för mina överarmar, och till viss del över brösten. Som tur är behöver jag väldigt sällan visa brösten för någon annan än min Marko ;) men komplex har jag i alla fall, och det har ni nog märkt.
Som sagt, jag mår kanon! Om man bortser från gårdagen :)

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej Sofie. Vad intressant att läsa om din resa i viktnedgångens land.
Vilket kanonjobb du gjort och guuuuud så stor förändring på ditt utseende.
Du e verkligen superfin.
Du må tro att jag önskar att även jag kan få en sån op en dag.
Min syster har gjort en i våras och min systerdotter som bos i Blacksta ( inte långt från dig ) ska göra en i januari.

Lycka till på din fortsatta resa.
Kram // Pia

lapia.bloggagratis.se