söndag, januari 15, 2012

Dags för förändring..

Nu har jag fött barn för 5 månader sedan och hamnat lite i onda vanor. Under graviditeten gick jag inte upp så mycket, enbart bebisens vikt och så. Men efteråt nu har jag gått upp 2 kg. VILKET INTE ÄR OKEY!! Innan graviditeten hade jag dessutom lyckats gå upp lite. Jag godtar det helt enkelt inte. Jag har ju fortfarande krympt magsäck men det hjälper liksom inte om man fyller den med fel saker.
Men däremot är den inte så pass krypmt att jag kan förlita mig enbart på den utan det krävs ansträgning från mig också. Målet är att gå ner under 70 sträcket. Men får ju självfallet sätta upp lite delmål.

Jag är väldigt peppad och har lagt om mina matvanor en del. Det innebär att jag som är väldigt dålig på att äta frukost börjat med detta. En lättare lunch och en vällagad middag på kvällen. Lite mellanmål där emelllan och det viktigaste av allt; Ingen läsk mitt i veckan! Detta och motion tror jag att jag kan komma långt på till en början i alla fall. Var med mig nu i min kamp om de sista kilona.

Vikt nu: 84 kg
Midja: 88 cm
Stuss: 112 cm
Lår: 67 cm

Jag tänker lyckas och jag tänker inte gå upp mer i vikt.
Vill också säga att bilden är lite missvisande eftersom jag har en säckig kofta på mig.

1 kommentar:

Lena sa...

Kämpa på! Och lycka till!